Monday, March 14, 2011

Sekelumit Rasa Ingin Menghargai

Bukan balasan yg ku inginkan.
Bukan perhatian yg ku harapkan.
Bukan janji yg ingin ku tuntutkan.

Bukan...

Apa yg ku harapkan,
Moga ada Sekelumit Rasa Ingin Menghargai...
Rasa yg lahir dari hatimu utk kau mengertikan...

Diriku...
Hanyalah diriku,
Orang kebanyakkan...
Bukan org yg berjawatan tinggi,
Bukan jua hartawan,
Bukan jua rupawan,
Bukan, bukan dan bukan insan yg sempurna...

Adakah aku yg tak memahami,
Adakah aku yg sering menyakiti,
Adakah aku yg sering mengecewakan,
Adakah aku sememangnya tak diperlukan lg...

Hati ini kadang-kala sukar ku mengertikan.
Adakala kau kelihatannya gembira & suka bersamaku,
Tp adakalanya kau seolah-olah rimas & bosan bersamaku.
Mengapakah ini terjadi?

Tolong jgn tinggalkan aku...
Teruslah bersamaku...

Ketika senang dan susah,
Suka dan duka,
Lapang dan sempit,
Kaya dan miskin.

Jangan pernah berhenti...
Aku perlukan bimbingan...
Teruslah beri peringatan kepadaku...
Duhai para pendakwah sekalian...



~Ujian adalah... Tarbiyyah dari Allah... Apakah kita kan sabar... Ataupun sebaliknya~


No comments:

Post a Comment